Páteř při cvičení Taiji2021-03-24T07:44:36+00:00

„Síla Jing dosahuje bez úsilí vrcholku hlavy.“ Klasické texty

kolaz_daruma_taijipodlupou

Koláž Vlasty Pechové objasňuje výhody vyrovnané páteře.

Páteř představuje z hlediska kineziologie nejdůležitější část kostry. Má v ní odezvu veškerý pohyb trupu, končetin i hlavy.

Hlavu a trup v Taiji považujeme za jeden celek. Přirovnáváme ho ke tvaru vajíčka. Osu tohoto celku vytváří páteř a aby se dalo hovořit o jednom pevném celku, je nutné umět páteř vyrovnat. Mechanická odolnost a poddajnost páteře je totiž v jejích jednotlivých úsecích rozdílná a právě přechody s měnící se tuhostí jsou náchylné ke vzniku traumat. Toho se chceme vyvarovat a proto je vyrovnání páteře důležitou dovedností. Chceme se totiž vždy pohybovat tak, abychom svou páteř šetřili.

Vyrovnání páteře je spjaté s chodidly a s bublajícím pramínkem. Čím lépe s tímto bodem pracujeme, tím lépe páteř vyrovnáme.

Význam vyrovnané páteře

Vyrovnáním páteře dochází k harmonickému proudění energie Qi a přirozenému rozložení orgánů v těle. Vyrovnaná páteř je spojena s aktivací a posílením hlubokého stabilizačního systému. Je důležitá při jakémkoli pohybu Taiji – při meditaci, při pohybu těla kolem tří os (pohyb kolem svého centra) a při cvičení formy i při cvičení ve dvojicích.

S vyrovnanou páteří je přímo spojen pohyb celého těla, který při pohybu rytmicky prochází tělem. Takový pohyb se váže k rozvoji vnitřní síly.

Níže uvedené články jsou pouze pro registrované uživatele webu.

Vlna páteří

Tato stránka je přístupná pouze registrovaným uživatelům webu. Úvodem k tomuto tématu je stránka Páteř při cvičení Taiji. Výcvik Taiji vede ke vzájemnému propojení všech částí těla. Ústí v komplexní pohyb celého těla, kdy vůdcem pohybu jsou boky.

Vyrovnání páteře

Tato stránka je přístupná pouze registrovaným uživatelům webu. Úvodem k tomuto tématu je stránka Páteř. Páteř a jak jí vyrovnat Tento způsob vyrovnání páteře je typický pro naši školu. Páteř nejprve srovnáme, uvolníme břišní svaly. Stále držíme rovnou

Zdravotní cviky – páteř, protažení těla

Tato stránka je přístupná pouze registrovaným uživatelům webu. Na této stránce naleznete doporučení, jak svaly správně protahovat a videa s protahovacími cviky. Taiji a protahování Správně praktikované Taiji obsahuje i protažení. Některé protažení je velmi jemné a je

Příběh 3: Do svého středu!

Tento článek je přístupný pouze registrovaným uživatelům webu. LEKCE 3: Do svého středu! PŘÍBĚH SI PŘEČTĚTE NEBO POSLECHNĚTE A jsme zase u jednoho bodu! Tentokrát to není bod na chodidlech. Je to bod v jedné jediné části našeho těla. V břiše, kousek pod pupíkem.

Páteř

Chcete naučit nebo zkontrolovat vyrovnání páteře a objevit i další souvislosti se cvičením Taiji? Navštivte mé kurzy nebo individuální lekci.

Přejít nahoru