Cvičte a učte se s videi zdarma! V rámci zachování zdravého ducha a silné mysli v době koronavirové připravila MgA. Vlasta Pechová ve spolupráci s MČ Praha 4 online cvičení s prvky Taiji. Videa vznikla na jaře 2020 v rámci cvičení TIME outDOOR – cvičení s prvky Tai chi (Taiji) ZDARMA. Můžete si tak cvičit i doma!

Informace k videím

  • K dispozici máte 6 videí. Každé je dlouhé cca 15 minut.
  • Cviky ve videích jsou zvoleny tak, aby je zvládly i starší generace.
  • Není třeba karimatek ani složitých cvičebních pomůcek.
  • Jednoduchými cviky k principům Taiji! Během videa se rozcvičíte. Současně se pokaždé naučíte i jednu techniku, která patří k důležitým základům pro pochopení Taiji.
  • Teorii a hlubší popis techniky najdete vždy ve druhé části videa.

Líbí se vám tato videa?

Napište Vlastě Pechové na [email protected]

Úvodní slovo

Od chodidel k vlně páteří (1/6)

V první polovině videa se rozcvičíte. Ve druhé polovině videa si zkusíte vlnu páteří, která patří k příjemnému rozcvičení v Taiji. Protože vlna páteří začíná od nohu, naučíte se do pohybu zapojit i kotníky. Pohyby kotníků a nohou jsou důležité pro všechny cviky Taiji, týkají se pohybu celého těla.

Kruhy a rotace (2/6)

Začneme jednoduchými krouživými pohyby. Po rozcvičení přejdeme k rotacím paží, k tzv. vnitřnímu pohybu. Právě takový pohyb je v Taiji spojen s ozdravnými i bojovými aspekty.
Pokud vás vnitřní pohyb zaujal, přečtěte si k němu více.

Pohyb a dech (3/6)

Ve videu se věnujeme práci s dechem. Dech lze podpořit pohybem, nebo i dotekem. Dotek vám umožní lépe vnímat místo, do kterého dýcháte. V závěru videa si řekneme, jaké jsou hlavní požadavky dýchání v Taiji. Zaujalo vás cvičení a práce s dechem? Podívejte se na tuto dechovou sestavu, kterou obvykle učím na cvičení zdarma.

Páteř – osa těla (4/6)

V tomto videu se nejprve věnujeme uvolnění a protažení šíjových svalů. Ve druhé polovině videa si ukazujeme, jak vyrovnat páteř. Rovná páteř je důležitá při jakémkoli pohybu Taiji. Vyrovnání páteře nacvičujeme vestoje a praktikujeme i ve statické meditaci. Pro další informace navštivte stránku Páteř při cvičení Taiji.

První krok (5/6)

Poté, co rozcvičíte své nohy, se budeme věnovat rovnováze a nácviku vykročení. Během vykročení má váha zůstávat v bublajícím pramínku a koleno v linii nad chodidlem. Takové vykročení vede ke zpevnění těla a přesnější práci svalů a koordinaci.

Pohyb celého těla (6/6)

Poslední video v této sérii propojuje některé znalosti získané z předchozích dílů. Objasňuje pohyby nohou, které jsou spojeny s pohybem celého těla v Taiji. Během pohybu by se měla hýbat každá část našeho těla v přirozeném rytmu. Video napoví, co to znamená a jak toho dosáhnut.