Pohyb kolem tří os2021-03-21T21:52:32+00:00

„Nepadej do žádného směru, náhle se objev, náhle zmiz.“ – Klasické texty

Spodní Dantian definujeme třemi osami. V naší škole se učíme kolem nich učíme pohybovat. Později pohyb kolem tří os spojujeme. Takový pohyb vede k efektivnímu rozložení dynamických sil v těle, pozitivně se projevuje ve zdravotní i bojové rovině Taiji.

Cvičení kolem tří os a názvy jednotlivých os do výuky zavedl Robert Amacker. Jedná se o cvičení typické pro naší školu. Nácvikem kultivujeme pohyb kolem Dantianu a významně rozvíjíme vnitřní pohyb v nohách – Chansijing. Pohyb kolem centra rozvíjíme v souvislosti s aplikací Principu taiji do cvičení ve dvojicích. Vnímání centra a schopnost pohybu kolem centra je jedním z prvních požadavků pro kvalitní bojové dovednosti Taiji.

Bodem Dantian prochází 3 osy:

1) osa vody – vertikální osa (zeshora dolů)
2) osa ohně – předozadní osa (zepředu dozadu)
3) osa země – horizontální osa (zboku)

Video ukazuje pohyb kolem tří os, kdy každá osa je procvičována zvlášť. Ačkoli výsledný pohyb vypadá nenásilně, za jeho provedením stojí trpělivý nácvik. Jeho základem je správné postavení páteře a aktivita nohou.

Jako první se začátečníci obvykle učí pohyb kolem vertikální osy – popis a video najdete na stránce Centrum těla.

Níže uvedené články jsou pouze pro registrované uživatele webu.

Nácvik pohybu kolem tří os

Tato stránka je přístupná pouze registrovaným uživatelům webu. Úvodem k tomuto tématu je stránka Pohyb kolem tří os. Způsob nácviku pohybu kolem tří os Pohyby byste měli zvládnout nejprve v postoji malého koně. Poté si to zkuste i v postoji střelce a

Tři osy

Nácvik pohybu kolem tří os a jejich význam vám můžu objasnit v individuální lekci.

Přejít nahoru