Milí začátečníci, velmi dobře si uvědomuji, že věnovat se cvičení, když jste prošli pouze několika lekcemi, není vůbec snadné. Snad vám tato stránka pomůže alespoň trochu v době, kdy se bohužel nemůžeme scházet. 

1) Dívejte se na videa, která publikuji v úterý – výukové video.

Tato videa natáčím úplně nově a snažím se do nich dát detailní vhledy do technik. Můžete je zhlédnout kdykoli, nejste vázáni na čas. Doporučuji, abyste si 1x v týdnu našli čas, kdy se na video podíváte. Jestli si danou techniku i zacvičíte, to je jen na vás. Berte to tak, že zhlédnutí videa (je 15 – 20 minut dlouhé) je minimum, se kterým počítám, že byste mohli zvládnout.

U videí dávám i odkazy na další studium pro ty z vás, kdo si chtějí i něco načíst. 🙂

2) Cvičte si

a) JEDNODUCHÉ CVIKY NA ROZCVIČENÍ:

Na stránce Cvičte a učte se s videi zdarma naleznete celkem 6 videí s jednoduchými cviky a s úvodem do pohybových principů Taiji. Ke každému videu naleznete i text a odkaz ke studiu. Stránka s videi je vhodná pro laiky a je koncipována s ohledem na starší generace. Takže tam jsou jednoduché cviky, při kterých se příjemně protáhnete a rozcvičíte. Můj tip: můžete si například každý den v týdnu pustit jedno video. K tomu každé úterý (nebo i jiný den) si pusťte nové výukové video, o kterém jsem se zmínila výše. Budete tak mít na celý týden pěkný program, aniž byste museli příliš přemýšlet a hledat co a jak.

b) TVORBA VAŠEHO VLASTNÍHO CVIČEBNÍHO PLÁNU

Někteří z vás si studují a cvičí podle svých vlastních priorit, což je velmi vhodná forma pro učení se Taiji. Tady je pár tipů, beru to i podle toho, jak učím a jak je dobré si cvičení (a případně i studium) rozdělit:

Práce s dechem – dechu se věnuje sestava I tin ting. Jistě vás zaujme i stránka Dech a Taiji, kde najdete i stránku Jak nacvičovat dýchání

Meditace – meditaci můžete cvičit vždy před zahájením vašeho cvičení. Může to být jen pár minut, kdy se v postoji koně zklidníte. Můžete se věnovat dechu, vyrovnané páteři a váze v bublajících pramíncích. Informace o meditaci najdete na stránce Statická meditace a Taiji. Z meditace můžete přejít do nácviku vnitřních pohybů paží:

Paže – navštivte stránku Vnitřní a vnější pohyb a především stránku Pět pozic paží a vnitřní pohyb

Vlna páteří – tady je stránka s popisem a videem – vlna páteří

Nohy – výcvik nohou v Taiji patří na jedno z prvních míst, i když patří k poměrně složitému tématu. Chcete-li postupně proniknout do pohybů nohou v Taiji, navštivte stránky:

  1. Bublající pramínek
  2. Základní postoje v Taiji
  3. věnujte se pohybům, při kterých nevytváříme kroky a točíme se kolem svého centra: pohyb kolem vertikální osy
  4. přidejte i nácvik vykročení a jestli se na to cítíte, můžete zkusit i nácvik pohybové smyčky (to ale ještě připravím lepší video…)

Pohyb celého těla – až zvládnete předchozí uvedená témata, můžete přistoupit k pohybu celého těla. Jedná se o propojení pohybů nohou s pažemi, kdy pohyb je veden od boků a nohou a teprve poté přechází do paží.

Lekce s příběhem – zábavná forma studia pro zpestření – navštivte sekci Lekce s příběhem. Najdete tam příběhy i popisy technik a videa.

3) Konzultace

Konzultovat můžeme individuálně. Nebo se připojte na WhatsApp a ptejte se tam 🙂

Jestli tu mám něco přidat, dejte mi vědět! Vlasta