Pohyby paží v Taiji

„Abys přilákal Qi, použij malé pohyby.“ (Klasické texty)

Pohyb paží lze v Taiji popsat z pohledu vnějšího a vnitřního pohybu. Důležitý je především jemný rotační pohyb, který označujeme jako pohyb vnitřní. Takový pohyb povzbuzuje cirkulaci energie Qi a je spojen i se zdravotními i bojovými aspekty Taiji.

Základní nácvik vnitřního pohybu

jin, neutrál, jang

jin, neutrál, jang

Na fotografiích a videu vidíte základní nácvik vnitřního pohybu v pažích, při kterém procvičujeme rotaci paží od ramen až po dlaně. Cvičení je vhodné pro začátečníky. Mělo by být jemné a plynulé, dech nepřerušovaný.

Paže plynule prochází třemi pozicemi – pozicí jin, neutrální fází (uvolněním) a pozicí jang. Rotací do pozice jin v paži vzniká napětí, při přechodu do neutrální pozice se napětí uvolňuje, při protáčení do pozice jang napětí opět narůstá. Výsledkem cvičení je zlepšení proudění energie Qi v pažích.

Další nácviky vnitřního pohybu již vyžadují složitější koordinaci. Více se dozvíte v našich kurzech a cvičeních Taiji.

Níže uvedené informace jsou pouze pro registrované uživatele webových stránek.

Další obsah této stránky je přístupný pouze přihlášeným uživatelům. Prosím přihlašte se v zápatí této stránky.Please Login or Register for access.
Pokud nejste registrovaným uživatelem a máte zájem o registraci napište nám kontakt
Share Button
Translate »