Cvičte a učte se s videi ZDARMA

V rámci zachování zdravého ducha a silné mysli v době, kdy jsme se nemohli scházet, připravila MgA. Vlasta Pechová ve spolupráci s MČ Praha 4 cvičení s prvky Taiji online.

AKTUALITA: V PARKU CVIČÍME OD 1. 6. 2020! Více informací

Videa vznikla na jaře 2020 pro podporu cvičení TIME outDOOR – cvičení s prvky Taiji pro veřejnost ZDARMA. Cvičení opakovaně probíhá během letních měsíců za podpory MČ Praha 4. Cviky ve videích jsou zvoleny tak, aby je zvládly i starší generace. Není třeba karimatek ani složitých cvičebních pomůcek.

Každé video je dlouhé cca 15 minut. Během videa se rozcvičíte. Současně se pokaždé naučíte i jednu techniku, která patří k důležitým základům pro zvládnutí a pochopení Taiji. Teorii a hlubší popis techniky je vždy ve druhé části videa.

  • Budu ráda za vaše odezvy. Můžete mi je napsat na info@taijipodlupou.cz. Vlasta Pechová

Úvodní slovo k videím:

Od chodidel k vlně páteří (1/6)

V první polovině videa se rozcvičíte. Ve druhé polovině videa si zkusíte vlnu páteří, která patří k příjemným rozcvičkovým cvikům v Taiji. Protože vlna páteří začíná od pohybů nohu, naučíte se do pohybu zapojit i kotníky. Jestliže vás vlna páteří zaume, zde si můžete přečíst více.

Kruhy a rotace (2/6)

Začneme jednoduchými krouživými pohyby. Po rozcvičení přejdeme k rotacím paží, k tzv. vnitřnímu pohybu. Právě takový pohyb je v Taiji spojen s ozdravnými i bojovými aspekty. Jestli vás vnitřní pohyb zaujal, přečtěte si k němu více.

Pohyb a dech (3/6)

Ke cvičení Vlasta napsala a načetla i příběh! Poslechněte si ho:


Ve videu se věnujeme práci s dechem. Dech lze podpořit pohybem, nebo i dotekem. Dotek vám umožní lépe vnímat místo, do kterého dýcháte. V závěru videa si řekneme, jaké jsou hlavní požadavky dýchání v Taiji. Zaujalo vás cvičení a práce s dechem? Podívejte se na tuto dechovou sestavu, kterou obvykle učím na cvičení zdarma.

Páteř – osa těla (4/6)

V tomto videu se nejprve věnujeme uvolnění a protažení šíjových svalů. Ve druhé polovině videa si ukazujeme, jak vyrovnat páteř. Rovná páteř je důležitá při jakémkoli pohybu Taiji. Vyrovnání páteře nacvičujeme vestoje a praktikujeme i ve statické meditaci. Pro další informace navštivte stránku Vyrovnání páteře.

První krok (5/6)

Poté, co rozcvičíte své nohy, se budeme věnovat rovnováze a nácviku vykročení. Během vykročení má váha zůstávat v bublajícím pramínku a koleno v linii nad chodidlem. Takové vykročení vede ke zpevnění těla a přesnější práci svalů a koordinaci.

Pohyb celého těla (6/6)

Poslední video v této sérii propojuje některé znalosti získané z předchozích dílů. Objasňuje pohyby nohou, které jsou spojeny s pohybem celého těla v Taiji. Během pohybu by se měla hýbat každá část našeho těla v přirozeném rytmu. Video napoví, co to znamená a jak toho dosáhnut.

Share Button
Translate »